Reality      

Met you by surprise
無意中遇見你
I didn't realize
讓我始料未及
that my life would change forever
我的生命將從此不同
Saw you standing there
你佇立在我身旁
I didn't know I cared
而我卻心神茫茫
There was something special in the air
只見空氣中有股奇異
Dreams are my reality
夢~是我的真情
The only kind of real fantasy
唯一真實的情境
Illusions are a common thing
幻象已是稀鬆平常
I try to live in dreams
我嘗試在夢中徜徉
It seems as if it's meant to be
彷彿註定如此
Dreams are my reality
夢~是我的真情
A different kind of reality
一種不同的真情
I dream of loving in the night
夢夜裡我倆相愛
And loving seems alright
是這麼自然無礙
Although it's only fantasy
即使只是幻想而已
If you do exist,
如果你存在
honey don't resist
親愛的,勿抗拒吾愛
Show me a new way of loving
向我展現相愛的日新益新
Tell me that it's true
把真理告訴我
Show me what to do
教我如何做
I feel something special about you
我對你有股特別的感覺

Dreams are my reality
夢~是我的真情
The only kind of reality
唯一的真情
May be my foolishness has past
或許我的傻氣已遠走
And may be now at last
也許直到最後
I'll see how a real thing can be
我會目睹愛如何成真
Dreams are my reality
夢~是我的真情
A wonderous world where I like to be
一個我嚮往的奇幻蒼穹
I dream of holding you all night
我夢到徹夜抱你在懷
And holding you seems right
擁抱竟是如此安泰
Perhaps that's my reality
或許這就是我的真情

---------------------------------------------------------------------------

想不起來為什麼國中時代會聽英文歌
應該說小學時去到何嘉仁就愛上英文

這首歌國中我就有印象
老是只會哼那句 dreams are my reality
這麼多年後 我仍然愛它

沒想到多年後 我會把歌詞翻出來學著唱
也希望大家喜歡

ps..我想我真的有點年紀了
都只喜歡老歌
arrow
arrow
    全站熱搜

    艾曼達 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()